مراقبت های قبل از بارداری

روشن کردن ناحیه تناسلی
روشن کردن ناحیه تناسلی با لیزر
۱۳۹۵-۱۲-۰۹
مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری
مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری
۱۳۹۵-۱۲-۱۱
نمایش همه
مراقبت های قبل از بارداری

مراقبت های قبل از بارداری

فهرستی از مراقبت های قبل از بارداری :

شاید هنوز باردار نباشید، اما قبل از بارداری کارهای زیادی هست که باید برای سلامتی خودتان و نوزادتان تا حد ممکن انجام دهید. لیست کارهای زیر را در نظر بگیرید :

  1. ملاقاتی با پزشک خود ترتیب دهید. همچنین ایده خوبیست اگر نوبتی رزرو کنید، حتی اگر قبلا هم باردار بوده اید. اگر هم مشکلاتی مثل فیبروز کیستیک یا بیماری سلول داسی شکل داشتید، این بیماری ارثی می باشد. شاید هم لازم شود نزد یک مشاور ژنتیک بروید، یا اینکه تست های غربالگری قبل و حین حاملگی را انجام دهید.
  2. لثه هایتان را نشان دندانپزشک دهید. بهداشت دهان و دندان خوب با یک بارداری سالم در ارتباط است. بیماری لثه مرتبط با تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد می باشد. پس حتما نزد یک دندانپزشک بروید.
  3. سیگار را ترک کنید. اگر در دوران بارداری تنباکو یا الکل مصرف می کنید، قطع کنید. برای رشد جنین ضرر دارد و مشکلاتی را برای سلامتی تان به وجود می آورد که باعث پیری زودرس هم می شود. حتی ممکن است منجر به سقط جنین هم شود. با پزشکتان صحبت کنید تا بتوان از این عادت ها خلاص شد.
  4. نوشیدن کافئین را قطع کنید. نوشیدن دوفنجان قهوه یا ۵ قوطی سودا در روز اوضاع را سخت تر می کند و شانس سقط جنین را بالا می برد.مراقبت های قبل از بارداری
  5. صحیح غذا بخورید. هیچ زمانی بهتر از این نیست که از خوردن غذاهای فست فودی پرهیز کنید. حتما مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، و پروتئین بدون چربی در روز مصرف کنید. یک رژیم غذایی سالم شما را به احتمال کمتری مبتلا به دیابت حاملگی می کند.
  6. کاهش وزن. وزن اضافه مشکلاتی مانند دیابت بارداری و فشار خون بالا را به دنبال دارد. در کل ایده خوبیست اگر وزنتان را در دوران بارداری کنترل کنید.
  7. واکسن بزنید. برخی بیماری ها  در دوران بارداری پیش می آید که شاید شرایط را بدتر کند. حتی ممکن است به جنینتان آسیب برساند.
  8. به داروهایی که مصرف می کنید، دقت کنید. داروهایی که مصرف کنید را دکتر باید بداند چیست؛ از جمله داروهای تجویزی، ویتامین ها، و داروهای گیاهی. بخاطر اینکه یکسری از آن ها روی جنین تاثیر می گذارد. ویتامین های مخصوص دوران بارداری یا فولیک اسید را مصرف کنید.
  9. غذاهای دریایی . دوبار در هفته خوب است، اما بدانید که در ماهی هایی مثل اره ماهی، کاشی ماهی، شاه ماهی خال خالی، و کوسه ، جیوه می باشد.
  10. ورزش کنید. نه تنها ورزش به داشتن وزنی مطلوب کمک می کند، حتی اندامی مناسب برای شما به وجود می اورد

منبع : http://www.webmd.com

 

مطالب مرتبط :

شل شدن واژن بعد از زایمان

مزایای جراحی زیبایی واژن چه می باشد؟

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چه فرقی دارند؟

تماس با ما
آدرس مطب