مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری

مراقبت های قبل از بارداری
مراقبت های قبل از بارداری
۱۳۹۵-۱۲-۰۹
فیبروئیدهای رحمی
فیبروئیدها عامل رابطه جنسی دردناک
۱۳۹۵-۱۲-۱۲
نمایش همه
مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری

مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری

مادران باید در زمان بارداری از دهان و دندان به خوبی مراقبت کنند. بارداری یکسری تغییرات هورمونی به وجود می آورد که می تواند ریسک بیماری های لثه را بالا ببرد. حتی روی جنین در حال رشد نیز تاثیر می گذارد.

در زیر برخی نکات را توصیه می کنیم که باید قبل از  بارداری و بعد از بارداری به آن ها توجه کنید.

قبل از بارداری :

قرار ملاقاتی با دندانپزشک تان ترتیب دهید. با این کار دندان هایتان قبل از بارداری دقیق معاینه شده و درمان می شود.

مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری

در دوران بارداری :

  1. به دندانپزشکتان بگویید که باردار هستید. مراقبت های دندانی به طور مرتب می تواند در هر زمانی از دوران بارداری انجام شود. هر رویه اورژانسی هم باید انجام شود. هر درمان انتخابی هم که دارید، بگذارید برای بعد از زایمان. قبل از اینکه نزد دندانپزشک بروید، بهتر است با متخصص زنان مشورت کنید که اگر نکته یا دستورالعمل خاصی هست به شما بگوید.
  2. به دندانپزشک نام و دوز داروهایی که مصرف می کنید را بگویید ـ شامل داروها و ویتامین هایی که پزشک تجویز کرده ـ  و هر داروی خاص دیگر که پزشک به شما داده است. دندانپزشک باید روش درمان دندانتان را بر اساس اطلاعاتی که می دهید تغییر دهد.
  3. تصویربرداری از دهانتان هم می تواند انجام شود. دندانپزشکتان باید مراقب شما و جنینتان باشد و از محافظی برای هر دوی شما استفاده کند. مثل شکمتان و تیروئید. البته با پیشرفت تکنولوژی  تصویربرداری با اشعه ایکس امن تر  شده است.
  4. معاینه توسط دندانپزشکتان را عقب نیندازید ، آن هم به خاطر این که باردار هستید.
  5. همانطور که گفتیم در دروان باردای به خاطر تغییرات هورمونی مشکلات بیماری های لثه ممکن است بوجود آید. به همین خاطر لثه ها حتی ممکن است به راحتی خونریزی کنند. این شرایط را التهاب لثه در بارداری می گویند. اگر خونریزی لثه، یا تورم لثه داشتید، در اسرع وقت نزد دندانپزشک  بروید.

مراقبت از دهان و دندان بعد از بارداری :

اگر تجربه هر مشکل لثه ای در دوران بارداری را داشتید، حتما در اسرع وقت نزد دندانپزشک رفته تا دندان هایتان را معاینه کند. همچنین سلامت پریودنتال هم بررسی شود.

منبع : http://www.webmd.com

 

مطالب مرتبط :

مراقبت های قبل از بارداری

افزایش لذت جنسی با لیزر واژن

زیباسازی واژن و افزایش اعتماد به نفس

تماس با ما
آدرس مطب