با لیزر می توان مشکلات ادراری را درمان کرد؟

علل انجام بوتاکس واژینال
چرا بوتاکس واژن؟
۱۳۹۷-۰۵-۳۰
جوانسازی واژن با لیزر افرودیت
ترمیم مشکلات مثانه با لیزر افرودیت
۱۳۹۷-۰۶-۱۳
لیزردرمانی خشکی واژن

با لیزر می توان علائمی مثل خشکی واژن، بی اختیاری ادرار و ناراحتی در رابطه جنسی را بهبود بخشید.

آیا لیزردرمانی به مشکلات ادراری و واژینال کمک می کند؟

بسیاری از زنان بعد از یائسگی از مشکلات بسیاری رنج می برند، از خشکی واژن و آتروفی گرفته تا بی اختیاری ادراری خفیف و درد هنگام رابطه جنسی. متخصصان به مجموعه ای از علائمی مثل سندرم genitourinary در یائسگی اشاره دارند که می تواند باعث ناراحتی و کاهش روابط جنسی شود. بیماران مجبور نیستند که بقیه زندگی شان را با چنین ناراحتی دائمی سر کنند. امروزه راه های بسیاری برای درمان های متعددی هستند ـ از جمله لیزردرمانی به جهت جوانسازی پوست صورت و بدن.

چه قسمتی از بدن لیزر می شود؟

فکر به این که قرار است یکی از حساس ترین قسمت های بدن مورد درمان قرار گیرد، کمی ممکن است ذهن را درگیر کند. اما نتیجه سه دقیقه ای این نوع درمان توانسته هرگونه درد خفیف و ناراحتی را حل کند. با این تفاسیر، انجام این پروسه برای یک خانم راحت تر می شود. لیزردرمانی مکانیسم بهبودی بدن را به عهده دارد که ایجاد با حفره های بسیار کوچک، بدن را تحریک به تولید بافت جدید به جهت بهبودی زخم های کوچک می کند. ان درمان سطح کلاژن و الاستیسیتی را افزایش می دهد. همچنین مواد غنی خون را تامین می کند و می تواند آن حساسیت جنسی از دست رفته را بازگرداند.

داده ها نشان داده است که زنان ۷۰ تا ۸۰ درصد بهبودی در خشکی واژن شان داشته اند. تقریبا ۱۲ تا ۱۸ ماه بعد از سه ماه درمان مداوم لیزر، به نتایج بسیار خوبی رسیدند. حتی طبق داده های به دست آمده، ۶۰ تا ۷۰ درصد بهبودی در علائم سیستم ادراری دیده شده است، مثل تکرر ادرار، و بی اختیاری ادرار (نشت ادرار که معمولا زمانی که خانمی عطسه می کند یا سرفه می کند رخ می دهد). همچنین در عملکرد ارگاسم خانم ها، بهبودی بسیاری دیده شده است.

لیزردرمانی خشکی واژن

تحریک رشد بافت جدید :

لیزرها به طور چشمگیری بین خانم ها محبوبیت پیدا کرده اند. در ابتدا از درمان هایی مثل کرم استروژن استفاده می شد که محبوبیت آن کمتر شد. به خاطر همین بسیاری از خانم ها به اشتباه از هورمون های معمولی که ممکن است خطر سرطان سینه و سکته را افزایش دهند، می ترسند. با توجه به مطالعاتی که انجام شد، این تحقیق ۱۵ ساله نشان داده بود که بسیاری از زنان به بیماری هایی مثل سرطان سینه و سکته مبتلا شده بودند. بسیاری از خانم ها عوارض مشابهی را بخاطر مصرف استروژن واژینال تجربه کرده اند. به گفته پزشک زنان و مشاوره هایی که با بیماران شان دارند، استروژن واژینال را با این حال به استروژن خوراکی ترجیح می دهند.

لیزردرمانی برای قبل از یائسگی خوب است؟

زنان جوان تر مثل آن هایی که بچه ای ندارند یا دیگر قصد بچه دار شدن ندارند، می توانند بهترین گزینه ها برای انجام لیزر باشند. این زنان اغلب برای روش های جراحی به جهت درمان مشکلات بی اختیاری ادراری، و غیره آمادگی ندارند و محدودیت هایی هم برای آن ها می باشد. معمولا هم شامل زنانی می شود که زمان ورزش متوجه نشت ادرار می شوند و یا با ورزش های کگل درمان نشده اند. در حقیقت لیزر درمانی کم تهاجمی تر از روش جراحی می باشد. زنان جوان تر هم به دنبال لیزردرمانی هستند، چون مزایای بسیاری برای انواع مشکلات تناسلی آن ها دارد.