شل شدن واژن بعد از زایمان

درمان خشکی واژن با لیزر
درمان خشکی واژن با لیزر
۱۳۹۵-۱۱-۳۰
روشن کردن ناحیه تناسلی
روشن کردن ناحیه تناسلی با لیزر
۱۳۹۵-۱۲-۰۹
نمایش همه
شل شدن واژن بعد از زایمان

شل شدن واژن بعد از زایمان

آیا بعد از زایمان، زنان با شل شدن واژن روبرو می شوند؟بعد از زایمان واژن چطور بهبود می یابد؟

می توانید بفهمید که بعد از زایمان چه انتظاری می رود، مثلا واژنتان به شکل و سایز قبل از زایمان بر می گردد.

همانطور که مشتاقانه منتظر تولد نوزادتان هستید و شکمتان را می بینید که رشد می کند، تنها تعجب اینجاست که از این شگفت زده می شوید که چطور این نوزاد چند کیلویی روی واژنتان تاثیر خواهد گذاشت. آیا واژنتان واقعا توانایی آنقدر کشش را دارد که سر نوزاد رد شود؟آیا کف لگن یا پرینیوم (بافت بین واژن و مقعد) کش می آید یا پاره می شود؟ یا پزشکتان لازم بداند که یک اپيزيوتومي (برشی در پرینیوم )انجام دهد که به نوزاد اجازه می دهد خارج شود.

چقدر طول می کشد بعد از زایمان واژن به حالت طبیعی اش برگردد؟هر زایمانی در هر زنی متفاوت است.

شل شدن واژن بعد از زایمان

واژن برای زایمان چطور ساخته شده است؟

هرچند تصورش هم سخت است، یک نوزاد اياواقعا قادر است چنین کانالی را رد کند و از واژن خارج شود. بدنتان برای همچنین چیزی ساخته شده! در حقیقت، از ابتدای بارداری توسط هورمونهاي بارداري برای چنین لحظه ای آماده شده است

استروژن، که جریان خون را افزایش می دهد باعث می شود تا واژن جمع شده بنابراین این بافت همبند منعطف بهتر قادربه گسترش و کشش در طی زایمان خواهد بود.
ریلاکسین به بدن کمک می کند تا استراحت کرده ورباط ها و مفاصل را در لگن تان شل کندولگن قادر به گسترش می باشد و فضایی را برای نوزادایجاد می کند تا به یک ورودی بزرگ برسد.

حالا چطور می توان واژن را به حالت قبلی خود برگرداند؟

بهترین راهی که واژن برای زایمان آماده می شود، شروع تمرینات کگل یا کف لگن در دوره بارداری می باشد. باعث می شود ماهیچه هایی که در آن نواحی می باشند، محکم تر شوند. ممکن است از پاره شدن در طی زایمان هم جلوگیری کند. ماساژ پرینه ماه قبل از زایمان هم کمک می کند.

بعد از زایمان هم تمرینات کگل را انجام دهید، به محض اینکه قادر بودید ورزشهاي كگل بهترین راه برای برگرداندن واژن به شکل پیش از زایمان تا حد ممکن است. کگل عضلات کف لگن را تقویت میکند، و بی اختیاری ادراری بعد از زایمان را نیز حل می کند. حتی رابطه جنسی را برایتان لذت بخش تر می کند.

برای گرفتن بهترین نتایج، پنج دقیقه در روز تمرینات کگل را انجام دهید، سه بار در روز در دوران بارداری و بعد از زایمان. حتی زمانی که دارید شیر می دهید، یا اینکه ایمیلتان را چک می کنید، می توانید این حرکت را انجام دهید.

منبع : http://www.whattoexpect.com/

 

مطالب مرتبط :

 جوانسازی واژن با لیزر

بزرگ شدن کلیتوریس در زنان

چه کسانی مایل به جراحی زیبایی واژن هستند؟

تماس با ما
آدرس مطب