عوامل سرکوب کننده لذت جنسی چیست؟

واکسن hpv
واکسن HPV برای جلوگیری از سرطان رحم
۱۳۹۶-۰۳-۰۱
بیماری کلامیدیا
علائم بیماری کلامیدیا چیست؟
۱۳۹۶-۰۳-۰۶
عوامل سرکوب کننده لذت جنسی

عواملی که موجب سرکوب لذت جنسی می شوند، به شرح زیر هستند.

اولین عامل  : استرس

بدن به خوبی دربرابر استرس واکنش نشان نمی دهد. استرس عاطفی ممکن است روی عملکرد فیزیکی هم تاثیر داشته باشد، شامل لذت جنسی و عملکرد جنسی. تشخیص و شناسایی عوامل استرس زا اولین قدم برای درمان می باشند. افراد با کمک به خود می توانند آن را حل کنند اما برخی هستند که نیاز به مشاوره یا مراجعه به پزشک دارند.

دومین عامل : شریک

میل یا لذت جنسی نیاز به شریک دارد. هردو شریک باید حس نزدیکی داشته باشند و خصوصا زنان باید چنین حسی را بیشتر نشان دهند. ارتباطات ضعیف، احساس خیانت، عدم اعتماد و دعواهای مرتب و انتقاد ممکن است چنین رابطه ای را ضعیف تر کرده و صمیمیت را از بین ببرد. مشاوره در این باره ممکن است موثر باشد در صورتی که زوجین راه حلی برای مشکلشان پیدا نکنند و مجبور باشند نزد یک روانشناس بروند.

عوامل سرکوب کننده لذت جنسی

سومین عامل : الکل

الکل در درازمدت باعث کاهش عملکرد جنسی یا لذت جنسی می شود. الکل هم نوعی اعتیاد محسوب می شود و باید حتما در ترک آن به فرد کمک شود.

چهارمین عامل : خواب کم

همانطور که اگر فعالیت بدنی زیاد شود، نیاز بدن هم به استراحت بیشتر ،افزایش می یابد. کمبود خواب، از جمله نداشتن خواب مناسب و کافی ممکن است در کاهش لذت جنسی تاثیرگذار باشد. اپنه خواب هم موجب کمبود خواب کافی و کمبود لذت جنسی می شود. در صورتی که هردوشریک به چنین چیزی مشکوک باشند، نیاز به کمک پزشکی دارند.

پنجمین عامل : دارو

عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویزی  باعث از دست دادن میل جنسی می شوند. شامل :

• داروهای فشار خون بالا، شامل beta blockerها
  • داروهای که حاوی آنتی هیستامین و ضد احتقان هستند
  • داروهای ضد افسردگی
  • داروهای ضد بارداری
  • داروهای ضد مخدر
  • داروهای شیمی درمانی

اگر چنین چیزهایی مانع رابطه جنسی می شوند، باید نزد پزشک مراجعه کرد تا دارویی برای جایگزینی توصیه شود و عوارض کمتری داشته باشد.

ششمن عامل : مشکل نعوظ

چنین مشکلی که با حرف اختصاری ED هم نشان می دهند، نه تنها روی مقاربت مردان تاثیرگذار است، نیز درباره توانایی هایی که فرد باید داشته باشد، موثر است. گزینه های زیادی به درمان ED می پردازند و پزشک در این باره می تواند بهترین کمک را به بیمار کند.

منبع : http://www.emedicinehealth.com