آیا تستوسترون میل جنسی را زیاد می کند؟

نارسایی دهانه رحم چیست
نارسایی دهانه رحم چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۲۴
آیا عفونت زنان مانع رابطه جنسی است؟
۱۳۹۶-۰۱-۲۹
تستوسترون و افزایش میل جنسی

شاید به گوشتان خورده باشد که خانمی شکایت از کاهش میل جنسی اش داشته باشد. یا اینکه با مراجعه به یک متخصص زنان از این عارضه ناراحت باشد. به همین دلیل می گویند تستوسترون باعث افزایش میل جنسی می شود. اما آیا واقعا چنین چیزی واقعیت دارد؟! برای اینکه بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

سوالی که برای خانم ها شاید مطرح شود اینکه آیا تستوسترون میل جنسی را افزایش می دهد؟! جنبه های منفی و مثبت آن چیست؟!

تحقیقات نشان داده است که هورمون تستوسترون میل جنسی را افزایش می دهد ـ همچنین  قابل استفاده در زنانی که اختلال عملکرد جنسی دارند .،مي باشد .

اما درمان طولانی مدت زنان با تستوسترون نامشخص است. به همین دلیل، برخی پزشکان نسبت به توصیه آن مردد هستند. درمان با تستوسترون معمولا برای زنانی تجویز می شود که سطح استروژن کافی دارند. شاید هم در صورت شرایط زیر مناسب باشد که تجویز شود  :

تستوسترون و افزایش میل جنسی

در صورتی که میل جنسی تان کاهش پیدا کرده باشد، یا بخاطر یائسگی خسته و افسرده شده باشید. یا حتی علائمتان با درمان استروژن نتیجه نداده باشد.

یا اینکه پس از یائسگی هستید، استروژن هم مصرف می کنید و هنوز هم بدون هیچ دلیلی میل جنسی کمی دارید.

درمان با تستوسترون به شکل های مختلفی می باشد مثل کرم، ژل، پچ و یا قرص. دوز و مدیریت آن بسته به عوارض آن می باشد. پس حتما با پزشکتان درباره مزایا و معایب آن مشورت کنید.

گرچه تستوسترون به عملکرد جنسی در زنان کمک می کند، در بسیاری از عوامل دیگر مثل اختلال جنسی پس از یائسگی هم نقش دارد. این فاکتورها شامل کاهش سطح استروژن، یا خشکی واژن، عوارض جانبی داروها، بیماری های مزمن، استرس، از دست دادن همسر یا شریک زندگی، فشار یا نگرانی در رفتار می باشند.

منبع : http://www.mayoclinic.org