علائم بیماری کلامیدیا چیست؟

عوامل سرکوب کننده لذت جنسی
عوامل سرکوب کننده لذت جنسی چیست؟
۱۳۹۶-۰۳-۰۳
چه فرقی بین اختلال ناخوشی پیش از قاعدگی و سندرم پیش از قاعدگی است؟
۱۳۹۶-۰۳-۱۳
بیماری کلامیدیا

از جمله علائم بیماری کلامیدیا که جزو بیماری های منتقله جنسی می باشد، به شرح زیر گفته شده است که باید حتما جدی گرفته شود.

اگر فردی رابطه جنسی دارد ـ رابطه جنسی واژینالی ـ امکان ابتلا به بیماری های منتقله جنسی در او زیاد می باشد. باید در چنین مواردی حتما شریک جنسی از ابتلا به بیماری های STD یا همان منتقله جنسی مطمئن شود. و معمولا هم استفاده از کاندوم در چنین مواردی توصیه می شود، زیرا تا حدی از انتقال چنین بیماری هایی جلوگیری می کند، اما باز هم جای خطا می باشد و امکان مبتلا شدن می باشد.

معمولا این بیماری ها مثلا بیماری کلامیدیا علائم واضحی ندارند. اما اگر کسی فکر می کند که علائمی از چنین بیماری را در خود می بیند حتما باید نزد پزشک مراجعه کند. حتما باید بررسی شود و اگر تشخیص داده شد، حتما باید درمان آن را پی گرفت. در صورت درمان نشدن، احتمال بدتر شدن چنین بیماری هایی و عوارض ناشي از ان هست . معمولا بخاطر این رخ می دهد که بیماری های منتقله جنسی در برابر ایمنی بدن در ناحیه ژنیتال واکنش نشان می دهند و باعث درد می شوند، هر کدام از آن ها خطر انتقال HIV را افزایش می دهند. حتی برخی از بیماری های STD منجر به ناباروری می شوند.

بیماری کلامیدیا

علائم بیماری کلامیدیا چیست ؟

کلامیدیا یک عفونت باکتریایی دستگاه تناسلی یا ژنیتال می باشد. طوری که ممکن است سخت تشخیص داده شود، بخاطر همین عفونت های اولیه آن اغلب علائم و نشانه ای ندارند یا در صورت داشتن خیلی کم هستند. زمانی که چنین چیزی اتفاق می افتد، معمولا دو تا سه هفته بعد از ابتلا به کلامیدیا دیده می شوند.

علائم و نشانه های آن عبارتند از :

• ادرار دردناک
  • درد در ناحیه شکم