کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟

سیستوسل چیست؟
سیستوسل چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۱۵
آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟
آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟
۱۳۹۶-۰۱-۲۳
نمایش همه
کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟

کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟

 گزینه هایی می باشند که با انتخاب آن ها می توانید کنترل بارداری يا تنظيم خانواده  را در دست بگیرید.

سوالات بسيار مهمي كه در اين رابطه مطرح مي شود

  1.  آیا نیاز به مراقبت در برابر STDها می باشد؟ چقدر ضرورت دارند و هزینه برند؟!
  2. اثربخشی شان چقدر است؟
  3. تنها روش قطعی که ۱۰۰درصد موثر است اما روش های دیگر اینطور نیست

انواع روش هاي جلوگيري از بارداری یا کنترل بارداری

اسپرم کش;

اسپرم کش شامل ماده ای شیمیایی می باشد که اسپرم ها را می کشد. به شکل فوم، ژل، کرم، یا فیلم می باشد که داخل واژن قبل از رابطه جنسی قرار می گیرد. برخی از انواع آن ها باید ۳۰ دقیقه جلوتر قرار گیرند. استفاده مداوم ممکن است باعث تحریک بافت شود، و خطر عفونت و STD ها را بالاتر ببرد. اسپرم کش ها اغلب همراه با روش های دیگر کنترل بارداری استفاده می شوند.

کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟

کاندوم مردان;

کاندوم لاتکس روشی کلاسیک برای کنترل بارداری می باشد. از ورود اسپرم ها به داخل واژن زنان جلوگیری می کند، از بارداری و بسیاری های بیماری های مقاربتی جلوگیری می کند. از زوج هایی که به چنین روشی تکیه کرده اند.

کاندوم زنان;

کاندوم زنان یک کیسه پلاستیکی نازک است که در خط واژن قرار می گیرد و می تواند ۸ ساعت قبل از رابطه جنسی استفاده شود. حلقه ای پلاستیکی و قابل انعطاف دارد که منجر به بسته شدن می شود و کاندوم سر جایش قرار می گیرد. البته تاثیرش کمتر از کاندوم مردان است.

قرص های کنترل بارداری;

رایج ترین نوع قرص کنترل بارداری متشكل از  هورمون های استروژن و پروژسترون می باشد كه  از تخمک گذاری جلوگیری کند. اگر طبق برنامه مصرف شود، قرص تاثیر بیشتری دارد. شكست  شامل آن هایی می شود که قرصها را درست مصرف نکرده اند . مثل تمام قرص های ضد بارداری هورمونی این قرص نیاز به یک نسخه دارد.

حلقه واژینال؛

نووا رینگ یک حلقه پلاستیکی نرمی می باشد که در داخل واژن قرار می گیرد. این حلقه همان هورمون ها را مثل قرص آزاد می کند و تقریبا هم موثر می باشد. اما نیاز دارد تا یک بار در ماه جایگزین شود.

وازکتومی ؛

علاوه بر کاندوم، وازکتومی هم می تواند گزینه ای برای کنترل بارداری باشد. شامل جراحی می باشد که مجرای دفران را می بندند. لوله هایی که اسپرم را از بیضه ها، از طریق سیستم تولید مثل حمل می کنند. روشی که منجر به جلوگیری از انتشار اسپرم می شود اما در انزال دخالتی ندارد.

گزینه هایی برای زنان با سن بالاتر

سن و سبک زندگی عواملی موثر برای بارداری و کنترل کردن بارداری می باشند. اگر بالای ۳۵ سال باشید، و یا سیگار می کشید و چاق هستید، ترکیبی از قرص های ضد بارداری، و حلقه و پچ توصیه نمی شود. بهتر است با پزشکتان درباره جایگزین های مطمئن مشورت کنید. اگر در حال نزدیک شدن به سن یائسگی هستید، شات های کنترل بارداری می توانند اضافه شوند. ممکن است برخی از علائم و نشانه های یائسگی را هم کاهش دهد.

منبع : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

درمان ناتوانی جنسی با لیزر

مراقبت از دهان و دندان قبل از بارداری

مراقبت های قبل از بارداری

تماس با ما
آدرس مطب