آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟

کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟
کنترل بارداری : آیا تصمیم به بارداری دارید؟
۱۳۹۶-۰۱-۲۱
نارسایی دهانه رحم چیست
نارسایی دهانه رحم چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۲۴
نمایش همه
آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟

آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟

زمانی که استرس دارید، این حس را تجربه کرده اید که حوصله کاری ندارید و چیزی  خوشایند به نظر نمی آید. زمانی هم صحبت از رابطه جنسی می شود، استرس بدترش می کند. در حقیقت، استرس یکی از آن مسائل عجیبی است که نه تنها می تواند روی زندگی جنسی  تاثیر بگذارد، بلکه به کاهش دادن این رابطه هم کمک می کند.

تاثیرات استرس موذی می باشند. می تواند تلفات جسمی، احساسی و حتی سلامتي داشته باشد. چند روش استرس زا را می گوییم که روی زندگی جنسی  تاثیرگذار هستند :

اول : استرس تصویری منفی از بدن نشان می دهد تصویری بد از بدن = رابطه جنسی بد.

هورمون های تولید شده به هنگام داشتن استرس می تواند روی سوخت و ساز تاثیر بگذارد. زمانی که اضافه وزن داریم به طور ناخواسته، یا احساس تنبلی می کنیم، این ها حس بدی درباره فیزیک بدنمان می دهند. اگر چنین بدنی را دوست ندارید، پس طبیعتا برایتان هم خیلی سخت خواهد بود تا رابطه جنسی با همسرتان برقرار کنید. البته بزرگترین استرسی که شاید در رابطه به شما وارد شود، زمانیست که روی پرورش رابطه تان کار نمی کنید.

دوم : استرس میل جنسی را کاهش می دهد

در حال حاضر می دانیم که هورمون ها روی بدن تاثیرات بسیاری دارند، از کودکی، دوره بارداری و یائسگی و فراتر از آن. کورتیزول از جمله هورمون هاییست که بخاطر استرس تولید می شود. بدن ما نیاز به این هورمون دارد ، اما به مقدار کمی در برهه کوچکی از زمان. اگر میزان کورتیزول دارد به نسبت بیشتر می شود، منجر به سرکوب میل جنسی خواهد شد. زمانی که مقدار هورمون های جنسی کم شود، میل جنسی هم کمتر می شود.

آیا استرس روی رابطه جنسی تاثیر دارد؟

سوم : استرس ما را مجبور به پرسیدن درباره رابطه مان می کند

همانطور که اشاره کردیم، با استرس فقط اوقات را برای خود و شریک جنسی تلخ می کنید. در رابطه ای که ارتباط کلامی  متوقف شده باشد، مطمئنا استرس به سراغ  می آید. شما نمی خواهید شریکی باشید که همسرتان را در دوست داشتن سرخورده کنید. پس سعی کنید این رابطه را حتی با چشم دوختن به یکدیگر شکل دهید و حفظ کنید.

چهارم :  استرس روی باروری و چرخه قاعدگی تان تاثیرگذار است. زمانی که استرس دارید، سطح ترشح هورمون ها رو به کاهش می رود.

گفتیم که با استرس میل جنسی کاهش می یابد. اما با نداشتن رابطه جنسی مطمئنا باروری هم رخ نمی دهد و احتمال بارداری شما صفر است. استرس روی غده هیپوفیز تاثیر می گذارد، غده ای که تیروئید را کنترل می کند، و غدد آدرنال و تخمدان ها که در این باره بی تاثیر نمی مانند. اگر تخمدان ها به درستی کار نمی کنند، روی چرخه قاعدگی تاثیر منفی دارد. اینگونه پریودهانامنظم شده  و یا اینکه ممکن است حتی متوقف شود. (شرایطی که آمنوره نامیده می شود و بخاطر استرس است، دائمی نیست)

اگر تصمیم به بارداری دارید، استرس را در درجه اول کاهش دهید. سخت است اما خیلی چیزهای مهمتر از استرس می باشند که باید به آن ها بپردازید.

منبع :http://www.huffingtonpost.com

مطالب مرتبط :

فیبروئیدها عامل رابطه دردناک

افزایش لذت جنسی با لیزر واژن

سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

تماس با ما
آدرس مطب