افزایش لذت جنسی با لیزر واژن
شل شدن واژن بعد از زایمان
۱۳۹۵-۱۲-۰۳
درمان خشکی واژن با لیزر

زمانی  كه استروژن یک زن کاهش می یابد، به دنبال آن آتروفی واژن یا همان سوزش و خشکی واژن رخ می دهد. به همین دلیل منجر به درد در طی مقاربت و نیز علائم دیگری می شود.

این علائم از جمله خشکی واژن فقط ناراحت کننده نیستند. در برخی موارد، سوزش و خشکی واژن کیفیت زندگی تان را کم می کنند.
اما درمان جدید لیزر شرایطی با آرامش را برای زنان فراهم می کند.

لیز درمانی واژن،  آتروفی واژن و تا حد ممکن برخی مسائل دیگر مانند بی اختیاری را حل می کند. اما چطور کار می کند و چه مزایایی دارد؟

بعد از بررسی بیمار برای عفونت، پزشک کرم بی حس کننده به دهانه واژن می زند. لیزر درمانی که چند دقیقه ای طول می کشد انجام ميشودوپرتوهاي ليزر در حفره های کوچکی در دیواره واژن قرار می گیرند. این درمان در جریان خون و رشد بافت های سالم نتیجه می دهد. بیوپسی های واژن ثابت کردند که دیواره واژن با بافت های منعطف تر و عروق خونی بیشتری رشد می کند.

در شرایط عمومی، این روندبافت  واژن را تغييرشكل ميدهد وبافتهای سالم وجديدتري ايجاد ميشود ميشوند وبه عبارتي” ري مدلينگ” صورت ميگيردكه معمولا شامل یک روش اولیه می باشد، که با سه يا چهارجلسه  ، وبا فواصل چهار تاشش هفته اي انجام ميشود.

مزایای آن چیست؟

زنانی که با انواع مشکلات زنان و زایمان روبرو هستند، ممکن است لیزردرمانی برایشان مفید باشد. برخی زنان از آتروفی وولوواژینال پس از یائسگی رنج می برند. واژن خشک و گاهی هم کوچکتر می شود، که منجر به درد در طی مقاربت می شود. در برخی موارد زنانی با این شرایط نمی توانند مقاربت داشته باشند. اگر این علائم را دارید، می توان گفت کاندیدای مناسبی برای لیزر درمانی واژن هستید.

زنانی  که آتروفی واژن بعد از سرطان سینه یا سرطان تخمدان را تجربه کرده باشند وبرای آن ها استروژن درمان مناسبی نیست. اینها گزينه مناسبي براي ليزر درماني واژن هستند.

همچنین برای درمان بیماري ليكن اسکلروزيس،كه داراي مشکل مزمن نازک شدن و سوزش پوست ناحيه ژنيتاليا استفاده شده است.

آیا مطالعات بالینی حمایتشان می کند؟

مطالعات متعددی تاثیرات درمانی آن را حمایت می کنند. مطالعه ای این آزمایش را روی ۵۰ زن طی ۱۲ هفته انجام داد. نشان می داد که بهبود قابل توجهی در علائم آن نشان داده شده است. در مطالعه ای هم ۵۴ درصد از زنان گزارش دادند که از این روش راضی بودند. حتی در مطالعه ای دیگر هم که روی ۱۲۰ بیمار انجام شد، نزدیک ۹۰ درصد گفتند که در طی مقاربت درد شان کمتر شده است.

بیماران تحت این درمان ابتدا ممکن است تجربه ترشحات واژن یا خونریزی داشته باشند، که باید در کمتر از ۲ یا ۳ روز تمام شود.

منبع : https://health.clevelandclinic.org/