سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

بزرگ شدن کلیتوریس و جراحی زیبایی واژن
بزرگ شدن کلیتوریس در زنان
۱۳۹۵-۱۱-۱۹
جوانسازی واژن با لیزر
جوانسازی واژن با لیزر
۱۳۹۵-۱۱-۲۱
نمایش همه
سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

سوالاتی که شاید درباره مراقبت از واژن و زیبایی واژن تان برایتان پیش آید. در پاسخ به سوالاتتان درباره مراقبت از واژن باید بگوییم که تنها کافیست به پاسخ ها بادقت عمل کرده و زیبایی را در کنار مراقبت از واژن به همراه بیاورید.

ترشحات طبیعی واژن به چه دلیل است و رنگ های متفاوت آن به چه معنا می باشد؟

در حین و بعد از بلوغ جوان ترین زنان به ترشحات شفاف یا سفید رنگ در لباس زیرشان اشاره می کنند. این ترشحات می توانند به نظر زرد برسند، بعد از اینکه خشک شدند. در واقع مایعی می باشند که کمک می کنند تا واژن تمیز و مرطوب بماند و تعادل باکتری مناسب و سالم حفظ شود. معمولا گاه بافت آن ها و رنگشان تغییر پیدا می کند، چسبناک می شوند و شبیه به سفیده تخم مرغ می شوند. مقدار ترشحات واژن می تواند متفاوت باشد اما نباید بوی بدی بدهد یا خارش ایجاد کند.

برخی از انواع ترشحات واژن با عفونت واژن مرتبط هستند. (که به نظر یک بیماری مقاربتی در نظر گرفته نمی شوند.) عفونت ناحیه تناسلی معمولا منجر به ترشحات پنیری شکلی می شود که ضخیم هم هستند. اگر ترشحات واژن زرد، سبز طوسی یا صورتی باشد، نشانه این می تواند باشد که نوع دیگری از سوزش یا عفونت ناشی از باکتری، یا ارگانیسم های دیگر مثل بیماری مسری جنسی باشد. مهم اینست که به ترشحات واژن توجه داشته باشید، بنابراین می توان گفت گاهی این چیزها درست نیست. باید با پزشکتان صحبت کنید اگر تغییری در رنگ، مقدار، بوی ترشحات واژنتان دارید یا اینکه درد یا سوزش به هنگام ادرار دارید، و یا در صورتی که در هنگام مقاربت احساس درد می کنید.

سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

مراقبت درست از واژن چگونه است و چطور بفهمم که این قسمت از بدنم سالم است؟

بهداشت مناسب واژن واقعا بسیار ساده است، بخاطر اینکه واژن به طور طبیعی خودش تمیز است. باکتریها و سلول های این ناحیه از بدن خودشان PH محیط را نرمال نگه می دارند. تنها چیزی که نیاز است انجام دهید، شستن اطراف واژن با صابون ملایم و آب گرم است. هرگز واژنتان را با دوش یا به صورت اسپری و مستقیم تمیز نکنید. محصولات بهداشتی زنانه که ممکن است در یک داروخانه ببینید، باعث سوزش یا آلرژیک شدن شود یا اینکه فلور نرمال واژن را تغییر دهد. از مصرف این محصولات پرهیز کرده ـ ضرورت ندارند و ممکن است آسیب بزنند.

ترشحات واژن که سفید، شفاف یا زر روشن است و اکثر اوقات چسبنده است. ترشحات واژن نباید بو بدهد. حتی قرمزی، درد و یا سوزش هم نباید داشته باشید. اگر ترشحتان بوی ماهی می دهد به این معنیست که دارای عفونت باکتریایی می باشید. باید یک قرار ملاقاتی ترتیب دهید و درمان شوید.

برخی از عفونت های واژن، سوزاک، کلامیدیا، تبخال می تواند بدون هیچ علائمی به وجود آید و به خاطر همینست که مهمست پزشکتان را برای چکاپ های روتین ببینید. اگر از نظر جنسی فعال هستید، از کاندوم استفاده کنید، به طور قابل توجهی ریسک عفونت را پایین می آورد. عفونت مقاربتی یا واژینوز باکتریال(عفونت شایع واژن) را کاهش می دهد.

منبع : http://youngwomenshealth.org، http://youngwomenshealth.org/

مطالب مرتبط :

چطور بفهمیم پرده بکارت دچار پارگی شده؟

واژینوپلاستی و لابیاپلاستی چه فرقی دارند؟

حقایقی ساده اما واقعی درباره پاره کردن پرده بکارت

تماس با ما
آدرس مطب