جراحی واژن مادران بعد از زایمان

بیماری های منتقله جنسی
درمان بیماری های منتقله جنسی!
۱۳۹۶-۰۱-۳۱
زایمان زودرس چیست
زایمان زودرس به چه علت است؟
۱۳۹۶-۰۲-۰۲
جراحی واژن مادران بعد از زایمان

چه مدت بعد از زایمان خوب است جراحی واژن انجام شود؟!

سوالی که شاید مادران باردار داشته باشند و بخواهند بدانند چه مدت باید بگذرد تا بتوانند بعد از زایمان جراحی واژن داشته باشند.

واژن به طور طبیعی بعد از زایمان تغییر می کند، حتی شاید بازتر هم شود، یا خشکی و درد به همراه داشته باشد. راه هایی که می تواند روند بهبود بعد از زایمان را سریعتر کند، را باید یافت. زمانی که یک خانم باردار زایمان می کند، نوزاد از طریق دهانه رحم و واژن خارج می شود. (که کانال زایمان هم می گویند) ورودی واژن باید کش بیاید تا به نوزاد اجازه خروج دهد.

گاهی پوست بین واژن و مقعد ممکن است پاره شود یا توسط پزشک بریده شود، تا نوزاد خارج شود. این روش اپيزيوتومي نامیده می شود.

جراحی واژن

بعد از تولد نوزاد، برای زنان غیر عادی نیست که واژن شل تر یا خشک تر از حد معمول شده باشد، و دردهای پرینه یا در هنگام رابطه جنسی درد دارند. از جمله تغییراتی که باید دانست به شرح زیر هستند.

واژن بازتر :

طبق نظر متخصص و جراح زنان واژن ممکن است به نظر بازتر از قبل برسد. حتی احساس شود شل تر شده و به عبارتی همانطور که گفتیم وسیع تر و بازتر شده است. حتی به نظر باد کرده یا متورم می رسد. این گشادی یا باز شدگی و تورم نرمال است و بعد از چند روز بعد از زایمان بهتر می شود.

البته واژن به شکل قبل از زایمان کاملا برنمی گردد. اما نباید به عنوان یک مشکل دیده شود. اگر هم زنی نگران این موضوع باشد، بهتر است با یک پزشک مشورت کند. همیشه ورزش های کف لگن توصیه می شود. ورزش لگنی که با نام ورزش های کگل معروفند، به ماهیچه های واژن و عضلات کف لگن کمک می کنند تا محکم شوند.
با چنین ورزش هایی می توان از بی اختیاری ادرار جلوگیری کرد و به واژن کمک کرد تا محکم تر شود و سرجایش قرار گیرد.

چه موقع بعد از زایمان، جراحی واژن خوب است؟

حداقل ۶ هفته باید بگذرد، البته ایده آل ترین زمان نزدیک به ۶ ماه است. باید با پزشک مشاوره ای صورت گیرد و پروسه بهبودی بررسی شود. بهتر است تا ۳ ماه صبر کرد، سپس می توان گفت بهبودی کامل بعد از زایمان صورت گرفته است. بعد از آن باید یک معاینه انجام شود تا جراح شرایط را قبل از جراحی بررسی کند و اهداف جراحی را شرح دهد.

منبع : https://www.realself.com