درمان بیماری های منتقله جنسی!

شکلات در دوران پریود
آیا خوردن شکلات در زمان عادت ماهانه خوب است؟!
۱۳۹۶-۰۱-۳۰
جراحی واژن مادران بعد از زایمان
۱۳۹۶-۰۲-۰۱
بیماری های منتقله جنسی

بیماری های منتقل شده از راه  جنسی را چگونه می توان درمان کرد؟! آیا راه حلی برای درمان آن ها می باشد؟

بیماری های منتقله جنسی یا  مقاربتی به خاطر باکتری هایی هستند که به طور کلی هم درمان راحتتری دارند. عفونت های ویروسی می توانند مدیریت شوند، اما همیشه درمان نمی شوند. اگر فرد باردار باشد و مبتلا به بیماری های جنسی نیز باشد، با درمان سریع می توان از خطر چنین عفونتی به جنین جلوگیری کرد. یا اینکه عفونت را کم کرد.

پروسه درمانی معمولا شامل یکی از موارد زیر است، بسته به عفونت :

آنتی بیوتیک ها : آنتی بیوتیک ها اغلب یک دوز واحد دارند که می توانند بیماری های منتقله جنسی باکتریایی یا انگلی را درمان کنند. از جمله بیماری ها سوزاک، سیفلیس، کلامیدیا و تریکومونا می باشند. به طور معمول برای سوزاک و کلامیدیا راه درمانی هست ، به همین خاطر دو عفونت اغلب با هم ظاهر می شوند.

زمانی که بیمار شروع به مصرف آنتی بیوتیک می کند، مهم اینست که مداومت کند . اگر به نظر نمی رسد که بیمار توانایی ادامه مصرف دارو را داشته باشد، باید با پزشک مشورت شود. یک رژیم درمانی ساده تر و کوتاهتر می تواند استفاده شود. علاوه بر این مهم پرهیز از رابطه جنسی می باشد تا زمانی که درمان کامل شود و هر دردی درمان شود.

بیماری های منتقله جنسی

داروهای ضد ویروسی : اگر روزانه داروهای ضد ویروسی مصرف شود، احتمال تبخال های تناسلی هم کمتر می شود. داروهای ضد ویروسی خطر عفونت را کاهش می دهند. اما باز با این حال امکان انتقال ویروس تبخال به شریک جنسی ممکن می باشد.
داروهای ضد ویروسی عفونت HIV را تا سال ها نگه می دارند. اما این ویروس ثابت است و همواره امکان انتقالش وجود دارد . گرچه خطرش کمتر شده است.اگر بیمار  هر چه زودتر سراغ درمان برود، و داروها را همانطور که پزشک توصیه کرده مصرف کند، احتمال اینکه چنین ویروسی را کاهش داد، تقریبا ممکن است.

اگر فرد دچار بیماری های منتقله جنسی باشد، از پزشک باید درباره اینکه بعد از درمان چقدر طول می کشد تا استراحت کند، باید بپرسد. همچنین از اینکه درمان کامل شده و دیگر آلوده به ویروس نیست، باید مطمئن شود.

منبع : http://www.mayoclinic.org