آیا خوردن شکلات در زمان عادت ماهانه خوب است؟!

علت لکه بینی پیش از قاعدگی چیست؟
علت لکه بینی پیش از قاعدگی چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۳۰
بیماری های منتقله جنسی
درمان بیماری های منتقله جنسی!
۱۳۹۶-۰۱-۳۱
نمایش همه
شکلات در دوران پریود

شکلات در دوران پریود

علت اینکه در دوران پریود یا عادت ماهانه، خانم ها طالب خوردن شکلات هستند، چیست؟! اینکه دچار تغییرات هورمونی می شوند، طلب چنین ماده ای به چه علت است؟ باید بگوییم که به یک نفر اختصاص ندارد.

در جواب سوالی که ابتدا مطرح شد، باید گفت که تقریبا از نیمی از زنان آمریکایی در رابطه با این موضوع تحقیق شد. گزارشات نشان می داد که هوس خوردن شکلات در چند روز قبل یا دو روز قبل از قاعدگی بیشتر شده بود. نیمی دیگر از زنان هم جهت اینکه تجربه خوردن شکلات و چنین حالاتی را داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند. اما زیاد به آن ها در دوره قاعدگی شان نمی شد متکی بود. شکلات بالاترین مصرف را در بین آمریکایی ها دارد.

اولین دلیل روشنی که می توان در این باره گفت، عملکرد هورمونی می باشد. استروژن و پروژسترون (دو هورمون اصلی آزاد شده توسط غدد جنسی زنان) روی هر ارگانی در بدن تاثیر دارند. از جمله : استخوان، پوست، چشم ها، مو، سیستم ایمنی بدن، هضم غذا، مغز، خون، سیستم های دیگر هورمونی و البته، تولید مثل.

شکلات در دوران پریود

علاوه براین، ۳ تا ۶ برابر تغییر در سطح هورمون های استروژن می باشد و حدودا ۴برابر برای تغییر در سطح پروژسترون در دوره قاعدگی می باشد. تصور کنید، بدنتان به همین نسبت تغییر وزن دارد. با این حال اطلاعات نشان داده که هورمون های غدد جنسی تنها دلیل کافی برای بالارفتن هوس خوردن شکلات نیستند. به خاطر همین است که نیمی از زنان در تحقیق انجام شده این رفتار را داشتند. در کل، مصرف مکمل پروژسترون به منظور کاهش نوسانات عملکرد، هوس خوردن را کاهش نمی دهد. در زنان آمریکایی هم بیشتر از زنان اسپانیایی می باشد، اما سطح هورمون در طی دوره قاعدگی متفاوت می باشد.

این ماده خوشمزه و لذت بخش دوپامین آزاد می کند، اما هیچ شواهدی نیست که نشان دهد علل هورمونی یا فیزیولوژیکی مستقیمی با خوردن شکلات دارد. زنان تغییر خلق و خوی زیادی در این دوران دارند، نفخ شکم، سردرد یا دل درد. پس می تواند دلیل کافی برای چنین موضوعی باشد.

منبع :https://www.psychologytoday.com

مطالب مرتبط :

آیا تخمدان پلی کیستیک باعث اضافه وزن می شود؟

هر آنچیزی که درباره فیبروئید باید بدانید

آزمایش هایی که برای سلامت بانوان نیاز می باشد!

تماس با ما
آدرس مطب