آزمایش هایی که برای سلامت بانوان نیاز می باشد!

تزریق بوتاکس برای رابطه جنسی دردناک
تزریق بوتاکس راه حلی مفید برای رابطه جنسی دردناک
۱۳۹۶-۰۱-۰۸
سیستوسل چیست؟
سیستوسل چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۱۵
نمایش همه
آزمایش های لازم برای سلامت بانوان

آزمایش های لازم برای سلامت بانوان

آزمایش هایی برای سلامت بانوان می باشد که بسیار مهم هستند و از بیماری های جدی و خطرناک پیشگیری  می کند. آزمایش ها و واکسن های مختلفی برای زنان توصیه می شود که معمولا به سن خانم ها بستگی دارند. توصیه هایی که در هر آزمایش زنان باید توجه شود، اغلب بر اساس یکسری فاکتورهای فردی می باشد. پزشکتان بهترین منبع برای دانستن اینکه چه آزمایشی لازم دارید می باشد.

سالم ماندن سختترین چیزی نیست که شما انجام دهید، بلکه نیاز به تلاش و پشتکار دارد. یک بخش از این تلاش آزمایش غربالگری می باشد که برای تشخیص هرمشکل سلامت شما می باشد.
آزمایش غربالگری یا تصویربرداری که نیاز دارید به نسبت سن شما تغییر می کند. زمانی که آزمایش می دهید، به احتمال زیاد نیاز به انجام آن به طور مداوم و دوره ای خواهید داشت.

آزمایش هایی که در سنین ۲۰ تا ۳۰ نیاز دارید!

یکی از آزمایش هایی که برای سلامت بانوان توصیه می شود معاینات لگنی و آزمایش پاپ اسمیر است، خانم هايي كه از نظر جنسي فعال هستند بايد ساليانه  یک بار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. این آزمایش برای یافتن نشانه هایی از سرطان دهانه رحم می باشد.

ماموگرافی برای تشخیص سرطان سینه : تصویربرداری برای سرطان سینه شامل آزمایش ها و ماموگرام ها می باشد. اگر سابقه خانوادگی داشته باشید، پزشک بررسي ميكند که در خطر چنین بیماری هستید یا نه.

آزمایش های لازم برای سلامت بانوان

معاینه بدنی : باید دوبار معاینه بدنی در دهه ۲۰ سالگی تان داشته باشید. قسمت هایی که مورد معاینه قرار می گیرند شامل : قد، وزن، شاخص توده بدنی می باشد.

ممکن است پزشک از شما سوالاتی درباره این موارد بپرسد : افسردگی، مصرف الکل و مواد مخدر، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و ورزش، سابقه واکسیناسیون، خشونت.

آزمایش کلسترول : در ادامه آزمایشات لازم برای سلامت بانوان اینکه در سن ۲۰ سالگی و بالاتر باید آزمایش شوند تا سطح کلسترول و تری گلیسیرید مشخص شود. جهت اینکه مطمئن شوند در معرض خطر بیماری های قلبی نباشید.

غربالگری فشار خون : تشخیص فشار خون بالا برای اینست که پزشک مطمئن شود فشارتان بالاتر از ۱۴٫۹ نیست. اگر هم خیلی بالا باشد، باید آزمایش شوید تا مطمئن شوند دیابت دارید یا نه.

معاینه چشم : معاینه چشم هم جهت اینست که پزشک در صورت ضعیفی چشم به شما عینک یا لنز طبی تجویز کند.

معاینه دهانی : باید با دندانپزشک هر سال یک بار مراجعه کنید .

ایمن سازی : باید واکسن سرماخوردگی هر سال تزریق کنید. خصوصا اگر بالای ۶۵ سال هستید یا در معرض خطر عفونت هستید. هر ۱۰ سال یکبار هم باید واکسن های مخصوص دیفتری و کزاز را تزریق کنید که از سن ۱۹ شروع می شود.

اگر سن پایین تر از ۲۶ سال دارید، باید واکسن HPV را هم تزریق کنید. اگر هم تا بحال آبله مرغان نگرفته اید، باید واکسن آبله مرغان را هم بزنید.

منبع : http://www.healthline.com

مطالب مرتبط :

درد واژن چیست؟

آیا تخمدان پلی کیستیک باعث اضافه وزن می شود؟

شل شدن واژن بعد از زایمان

تماس با ما
آدرس مطب