هر آنچیزی که درباره فیبروئید باید بدانید

تخمدان پلی کیستیک | جراحی واژن | جراحی زیبایی واژن
آیا تخمدان پلی کیستیک باعث اضافه وزن می شود؟
۱۳۹۵-۱۲-۱۶
درد واژن چیست
درد واژن چیست؟
۱۳۹۵-۱۲-۲۱
فیبروئید رحمی

آیا فیبروم دارید؟! متخصص زنان شما را در درمان این بیماری کمک می کند.

زمانی پزشک تان صحبت از تومور می کند، ترس تمام وجودتان را می گیرد. اما زمانی که می گوید تومور فیبروئید ، کمتر جای ترس دارد. بطور معمول فيبرومها خوش خيم هستند. تومورهاي فیبروئید سلول های ماهیچه  هستند که به گرد هم می آیند و به شکل یک گره یا جرم های فیبرومي در رحم ظاهر می شوند. البته باید بگوییم که این فیبروم ها ممکن است درد و ناراحتی برای فرد پدید آورند، اما ممولا خطرناک نیستند و زندگی فرد را تهدید نمی کنند. در این صورت باید هرچه زودتر تشخیص داده شوند. با این حال همه فیبروئیدهای رحمی یکسان هستند و براساس موقعیتشان تقسیم بندی می شوند :

1. فیبروئید ساب موکوزال که فقط در پوشش داخلی رحم واقع شده اند.
  2. فیبروئیدهای داخلی بین ماهیچه های دیواره رحم قرار گرفته اند.
  3. فیبروئیدهای subserosal که در دیواره رحم به داخل حفره لگن گسترش پیدا کرده اند.

فیبروئید رحمی

فیبروئیدها اکثرا بین سنین ۳۰ و ۴۰ سال رخ می دهند، که زنان سیاه پوست در خطر بیشتری هستند. تا به امروز حداقل یک ارتباط ژنتیکی شناخته شده که نشان می دهد فیبروئیدهایی هستند که ممکن است در خانواده ها به ارث برسد. برای برخی زنان فیبروئیدهایی بدون علائم دیده می شود، اما زمانی هم که پزشک تشخیص می دهد، اغلب می گویند قاعدگی های سنگین و خونریزی های طولانی دارند. همچنین از درد شکمی، لگن و تورم و تکرر ادرار می گویند.

در نهایت ترکیب این علائم، محل قرار گیری فیبروئیدها، و اندازه و تعدادشان، به نسبت سن و باروری شما می باشد. این ها کمک می کنند تا دوره درمانی  مشخص شود.

منبع : http://www.webmd.com