در مشاوره زنان چه اتفاقی می افتد؟

افتادگی لگن
افتادگی لگن چیست؟
۱۳۹۶-۰۱-۰۲
ناتوانی جنسی در مردان
درمان ناتوانی جنسی با لیزر
۱۳۹۶-۰۱-۰۶
نمایش همه
در مشاوره زنان چه اتفاقی می افتد؟

در مشاوره زنان چه اتفاقی می افتد؟

زمانی که نزد یک متخصص زنان می روید، چه اتفاقاتی در طی مشاوره خواهد افتاد؟

در مشاوره درباره درخواست ها و درمان های ممکنی که می توانید داشته باشید، صحبت می کنید. اگر لازم باشد، معاینه ای هم توسط متخصص زنان انجام می شود. گاه یک سونوگرافی هم به شما داده می شود تا انجام دهید. خون یا ادرارتان هم ممکن است نیاز به آزمایش داشته باشد، بنابراین بهتر است مثانه تان را خالی نکنید.

در طی معاینه زنان و زایمان چه اتفاقی می افتد؟

معاینه زنان و زایمان وی صندلی خاصی انجام می شود. برای دختران جوان روی تخت انجام می شود. معمولا پزشکتان قسمت خارجی واژن تان را معاینه می کند، (ولوا با کلیتوریس و پوست آن، لب های خارجی و داخلی، دهانه مجرا، ورودی واژن و پرده بکارت یا بقایای آن ، کف لگن و مقعد). کولپوسکوپی ، لنز بزرگنمایی، می تواند در این باره مفید باشد. با یک آینه هم می توانید انجام دهید.

در مشاوره زنان چه اتفاقی می افتد؟

سپس یک اسپکولوم گرم و لیز وارد واژن می شود. اگر بخواهید، می توانید خودتان انجام دهید. زمانی باز باشد، اسپکولوم روی دیواره های واژن و گردن رحم را نشان می دهد. (پایین قسمت رحم یا رحم) با یک سواب پنبه پزشکتان نمونه ای از مایعات واژن تان می گیرد و با میکروسکوپ بررسی میکند. همچنین آزمایش پاپ اسمیر نیز گرفته می شود.

بعد از درآوردن اسپکولوم پزشک رحم و تخمدان تان را به صورت دستی یا با یک یا دو انگشت در داخل واژن معاینه می کند و با دیگر دست قسمت پایین شکمتان را بررسی می کند. گاه معاینه مقعد هم انجام می گیرد. اگر نتیجه معاینه روشن نباشد، یک سونوگرافی واژن لازم است. این معاینه می تواند باعث فشار در مکان های مختلفی از واژنتان می شود. اما دردناک نیست.

چقدر زمان می برد که چنین معاینه ای را انجام داد؟

معاینه فیزیکی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می کشد، گرفتن شرح حال و توضیح درباره نتایج آن تقریبا ۳۰ دقیقه زمان می برد. باید یک ساعتی را برای چنین مشاوره ای در نظر گرفته باشید.

آیا معاینه توسط متخصص زنان آسیبی می زند؟

معاینه ای که توسط متخصص زنان انجام می شود، هیچ آسیبی نمی زند. در کل می تواند به آرامی انجام شود و شاید کمی ناراحتی برایتان ایجاد کند، اما هیچ دردی ندارد. اگر قبل از معاینه درد دارید، شاید در طی معاینه نتوان برای این درد کاری کرد. اما هر زمانی که بخواهید می توانید درخواست کنید معاینه قطع شود.

منبع : http://www.zismed.ch/

مطالب مرتبط :

سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

چه کسانی مایل به جراحی زیبایی واژن هستند؟

جراحی های مرتبط با زیباسازی واژن

تماس با ما
آدرس مطب