بعد از واژینوپلاستی چه مراقبت هایی لازم است؟

درمان زگیل تناسلی با لیزر
۱۳۹۷-۰۲-۱۱
سن جراحی زیبایی واژن
اهمیت انتخاب جراح و متخصص زنان خوب برای جراحی زیبایی واژن
۱۳۹۷-۰۲-۲۵
مراقبت بعد از واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یک روش در تخصص زنان زایمان می باشد که برای سفت کردن عضلات شل واژن انجام می شود. این روش به تقویت واژن کمک می کند، و انقباضات عضلات واژن را کنترل می کند. واژینوپلاستی معمولا روی خانم هایی که چندین زایمان داشته اند یا آن هایی که عضلات واژن شان با افزایش سن شل شده است، صورت می گیرد.

برای مراقبت های بعد از واژینوپلاستی مواردی می باشد که باید رعایت شود :

درک مراحل واژینوپلاستی که چطور است. معمولا تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی صورت می گیرد. این روش شامل اتصال عضلات پشت واژن می باشد و با نخ های بخیه کوتاه می شود. بافت های ناخواسته هم برداشته می شوند و این به محکم تر شدن بافت ها و عضلات واژن کمک می کند.
احتمال درد و ناراحتی در جای برش و بخیه ممکن است وجود داشته باشد. به همین دلیل پزشک مسکن تجویز می کند. در بیمارستان به بیمار مسکن داده می شود تا از دردهای شدید پیشگیری شود. اگر ترشح داشته باشند، مسکن های دهانی باید تجویز شود تا زمانی که میزان درد کاهش یابد.
بهداشت عمومی باید حتما رعایت شود. جای بخیه و برش باید مرتبا تمیز شود و  بیمار تشویق می شود تا بهداشت شخصی اش را رعایت کند. ازجمله مواردی که خیلی توصیه می شود، یکی دو روز بعد از جراحی باید دوش گرفته شود، قبل از آن اصلا نباید این کار انجام شود. بعد از جراحی به بیمار بسیار توصیه می شود که برای تمیز کردن واژن، روی واژن چیزی قرار نگیرد.

مراقبت های بعد از واژینوپلاستی

آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت تجویز می شود. بعد از واژینوپلاستی، بیمار ممکن است نیاز به آنتی بیوتیک داشته باشد.
انجام یکسری ورزش ها بعد از جراحی که به سفت کردن و تقویت عضلات کف لگن بسیار کمک می کنند. معمولا بعد از جراحی واژن به بیمار بسیار توصیه می شود تا تمرینات کگل را انجام دهد، تا عضلات واژن تقویت شوند از افتادگی جلوگیری شود. تمرینات کگل به کشش عضلات واژن کمک می کند، در نتیجه میزان بافت اسکاری که شکل می گیرد را هم کاهش می دهد.  این تمرینات باید خیلی آرام صورت گیرد، تا از آسیب دوباره پیشگیری شود.

نوشیدن حداقل ۶ تا ۸ لیوان آب در روز بعد از انجام جراحی لازم می باشد. با نوشیدن آب به از بین بردن و خروج سموم از بدن بسیار کمک می شود. همچنین اجابت مزاج را راحت تر می کند. به خاطر اینکه زمان اجابت مزاج نباید به بیمار فشار زیادی وارد شود، زیرا ممکن است بخیه پاره شود.

از بلند کردن چیزهای سنگین یا انجام کارهای سنگین باید خودداری کرد. زیرا به کاهش فشار روی بخیه ها بسیار کمک می کند، و به بهبود سریعتر آن کمک می کند. اگر فشار وارده زیاد باشد، بخیه ممکن است پاره شود و منجر به عوارض بسیاری شود.