چقدر طول می کشد بعد از جراحی واژن خوب شد؟

لیزر تنگ کردن واژن
آیا با تنگ کردن واژن، رابطه جنسی بهتری خواهید داشت؟
۱۳۹۷-۰۴-۱۹
لیزر زگیل های تناسلی
زگیل های تناسلی با لیزر درمان می شوند؟
۱۳۹۷-۰۵-۰۲
درد بعد از جراحی زیبایی واژن

بسیاری از خانم ها بعد از گذشت هفته ها، ماه ها، یا حتی سال ها تصمیم می گیرند جراحی زیبایی واژن انجام دهند.

اما زمانی که روز جراحی می رسد، این زندگی قابل تغییر تبدیل به یک بازی انتظار می شود. حتی بیمارانی هم که آگاهی بالایی دارند، امکان دارد ترس های بعد از بهبودی واژینوپلاستی راحتشان نگذارد. در ادامه به یکسری از مراحل بهبودی بعد از پروسه جراحی زیبایی واژن پرداخته شده است که جراح و متخصص زنان آن ها را بیان کرده است.

آیا پروسه بهبودی جراحی زیبایی واژن به طور عادی می گذرد؟

چقدر طول می کشد که بعد از جراحی واژینوپلاستی، بیمار بهبود پیدا کند؟ چون بدن هر خانمی بعد از از بین رفتن بیحسی یا بیهوشی، شروع به حرکت می کند، پس میزان ریکاوری در هر بیمار خانمی می تواند متفاوت باشد. بسیاری از بیماران می توانند خیلی سریع بعد از از بین رفتن بیهوشی یا بیحسی، تکان بخورند و حرکت داشته باشند. روی جای برش زخم باید به اندازه ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از جراحی، یخ گذاشته شود. بسیاری از بیماران می توانند به حالت نرمال خود بعد از ۴۸ الی ۷۲ ساعت برگردند (مثل کارهای سبک). اما کامل ۶ الی ۸ هفته نیاز به استراحت برای بهبودی دارند. حتی قبل از آن هم نباید هیچ رابطه جنسی داشته باشند. بهینه سازی به دقت در دوره بهبودی بعد از جراحی، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

درد بعد از جراحی زیبایی واژن

درد لگن بعد از یک هفته از جراحی می تواند کمی حس شود. آیا چنین چیزی طبیعی است؟ بسیاری از خانم ها، درد پوست و ماهیچه ها را در مناطق حساس بدنشان که جراحی شده تجربه می کنند. درد واژن که تا یک هفته بعد از جراحی کاملا طبیعی می باشد. اگر خیلی درد به بیمار خانمی فشار آورد، می تواند از داروهای مسکنی که پزشک متخصص زنان تجویز کرده است، استفاده کند.

برخی بعد از انجام جراحی ممکن است از نتیجه راضی نباشند. آیا می توانند دوباره جراحی کنند؟ یک بیمار نمی تواند قبل از اینکه هنوز دوره بهبودی جراحی زیبایی واژن کامل نشده است، روی نتیجه آن تصمیم گیری کند. تورم، قرمزی و خیلی از عوامل دیگر می باشند که ممکن است نظر یک خانم را در رابطه با نتیجه بعد از جراحی تغییر دهند؛ پس نباید خیلی سریع تصمیم گرفت. توصیه می شود تا ۶ماه الی ۱ سال بعد از جراحی صبر کرد تا جای آن کاملا بهبود پیدا کند و ماهیچه های واژینال به جای جدید دائمی خود برگردند. اگر هنوز هم با گذشت این مقدار زمان بیماری راضی نبود، می تواند از پزشک جراح خود برای یک روش دیگری یا لابیاپلاستی اقدام کند.