درمان زگیل های تناسلی

زگیل تناسلی چیست؟
زگیل تناسلی چیست؟
۱۳۹۵-۱۱-۲۳
افزایش لذت جنسی با لیزر واژن
افزایش لذت جنسی با لیزر واژن
۱۳۹۵-۱۱-۲۷
نمایش همه
زگیل های تناسلی

زگیل های تناسلی

زگیل های تناسلی چطور تشخیص داده می شوند؟

معمولا زگیل های تناسلی با آزمایش تشخیص داده می شوند. زگیل ها خصوصیات ظاهری دارند، اما پزشکتان ممکن است بخواهد نمونه کوچکی را بردارد(بیوپسی) تا مشخص شود اگر این ضایعه واقعا زگیل تناسلی می باشد.

اگر خانم هستید و تشخیص داده شده که زگیل تناسلی دارید، مطمئن شوید که برای بی نظمی گردن رحم، توسط معاینه لگنی و آزمایش پاپ اسمیر تست شده اید. ازمایش پاپ اسمیر به صورت منظم خیلی مهم است. اگر آزمایش پاپ اسمیر غیر طبیعی باشد، ممکن است نیاز به یک آزمایش با کولپوسکوپی داشته باشید. دستگاهیست که برای میکروسکوپی و بازرسی دیواره های واژن و دهانه رحم برای مناطق غیر طبیعی انجام می شود. نمونه های گرفته شه، می توانند ویروس ها یا ضایعات پیش سرطانی را نشان دهند. ممکن است توسط این ویروس ها به وجود آمده باشند .

لیزردرمانی دی اکسید کربن فرآیندی است که در آن پرتوها مستقیماً به طور متمرکز به سوی آسیب های زگیلی هدف گیری می شود. بافت آسیب دیده، لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این وسیله ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می نماید.

زگیل های تناسلی

فایده ی بالقوه ی این روش درمانی آن است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند و موجب شده تا لیزردرمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. طبق مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که که کرایو می کنند.

به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

زگیل های تناسلی

با توجه به شدت و گستردگی آن ها طول درمان متفاوت است. ممکن است درمان دارویی چندین جلسه طول بکشد. درمانهایی مثل کرایوتراپی، الکتروکوتری، لیزر و جراحی سریعترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی هستند. گرچه برخی موارد با کرایوتراپی یا سرما درماین ممکن است ضایعه حوب جواب به درمان ندهد و احتیاج به جلسات بیشتری باشد. ولی لیزر بهترین راه، سریعترین راه و اثربخش ترین راه برای درمان زکیل می باشد.

منبع : http://www.webmd.com

مطالب مرتبط :

سوالات زنان درباره مراقبت از واژن و زیبایی آن

زگیل تناسلی چیست؟

تماس با ما
آدرس مطب