سفت کردن واژن با روشی نوین و جدید

نکات کلیدی یک زندگی زناشویی بهتر
۱۳۹۶-۱۲-۰۸
سفت کردن واژن با لیزر

سفت کردن واژن با لیزر چگونه انجام می شود؟

لیزر Er-YAG و CO2 از جمله لیزرهای درمانی می باشند که درمانی بدون درد و بدون جراحی را برای سفت کردن واژن به همراه دارند. هردوی این لیزرها بازسازی کلاژن در واژن را انجام می دهند، و به این ترتیب دیواره واژن را تقویت کرده و حفره واژن را محکم تر می کنند. برای درمان تنها چند دقیقه ای زمان می برد و پروسه سفت کردن واژن خیلی سریع انجام می شود.

همچنین برای مشکل سندرم ریلکسیشن واژن یا VRS نیز استفاده می شود. این بیماری درجات مختلفی دارد که به این ربط ندارد که خانم یائسه باشد یا در سنین بعد از زایمان باشد. قبل از معرفی روش های لیزر Er-YAG و CO2 برای کاهش علائم VRS گزینه های درمانی دیگر که وجود دارند عبارتند از :

• انواع کرم ها و اسپری های سفت کننده واژن، که در آن ها از سایر روش های دارویی و داروهای هورومونی استفاده می شود اما نتایجشان محدود می باشد و نیاز به تکرار دارند.
  • ورزش هایی مثل تمرینات کگل که تاثیرات کوتاه مدتی دارند.
  • جراحی واژن و بافت های همراه آن که تغییر شکل داده می شوند (واژینوپلاستی) تاثیر بلندمدت دارند .
  • در حال حاضر Er-YAG و CO2 روش های درمانی بسیار خوبی هستند که سفت کردن واژن را به طور فوری انجام می دهند و ماندگاری بسیار دارند.

علت به وجود آمدن شرایطی مثل VRS چه می باشد؟

بالارفتن سن، تنها فاکتور برای آسیب های بدنی یک خانم نمی باشد. بلکه بارداری و زایمان، یائسگی وانواع عوامل موثر روی وزن او، همه فاکتورهایی هستند که روی سیستم و ارگان های بدن یک زن تاثیر می گذارند. زایمان نیاز به کشش و انعطاف واژن دارد. در واقع همین سندرم VRS را نمی توان مختص زنان مسن دانست، بلکه زنانی که زایمان طبیعی داشته اند یا سالم ترین هم بوده اند، این پروسه کشش واژن یا VRS را تجربه می کنند.

سندرم VRS از چه زمانی شروع می شود؟

این شرایط ابتدا در زنان ۳۰ الی ۴۰ ساله شکل می گیرد، که عمدتا به خاطر زایمان یا افزایش وزن می باشد و همچنان روی تخریب بافت و دیواره واژن تاثیر می گذارد. واژن به آرامی از یک عضو سفت، ضخیم، لایه ای مرطوب، تغییر می کند و می تواند مداوما کلاژن تولید کند. در ادامه به جایی برسد که از آن حالت به لایه ای نازک، خشک و ضعیف تبدیل شود. به خاطر همین نیاز به بازسازی فیبرهای کلاژن می باشد.

سفت کردن واژن با لیزر

علائم VRS  چیست؟

• تحریک واژن همراه با خارش و سوزش
  • خشکی
  • درد هنگام رابطه جنسی
  • پایین بودن PH واژن، فضا را برای عفونت باز می گذارد
  • بی اختیاری ادرار به دیل ضعیف شدن مخاط واژن

هرآنچه که نیاز است در رابطه با سفت کردن واژن با لیزر بدانید!

• این نوع درمان شامل سه جلسه ۲۰ دقیقه ای می باشد، اما تقریبا هرماه به صورت جداگانه انجام می شود. در این مدت دیواره واژن تقویت می شود.
  • لیزر های Er-YAG و CO2 یک زاویه ۹۰ درجه و ۳۶۰ درجه برای تابیدن دارند طوری که هدفشان برای تابیدن به دیواره واژن به صورت انتخابی و کاملا دقیق می باشد. این انرژی لیزر باعث می شود فیبرهای کلاژن سریعا تحت تاثیر قرار بگیرند و خود را بازسازی کنند.
  • هیچ آمادگی خاصی برای بیمار قبل و بعد از لیزر نیاز نیست.
  • بعد از لیزر، یک درد کوچک همراه بیمار می باشد، اما بیمار می تواند راه برود یا فعالیت های روزانه اش را انجام دهد، اما تا چند روزی نمی تواند رابطه جنسی داشته باشد.
  • نتایج آن پس از چند روز با بازسازی کلاژن در واژن دیده می شود و همین پروسه تا ۳ الی ۶ ماه دوام و ادامه دارد، و همچنان سفت شدن واژن و انعطاف پذیری و رطوبت واژن بعد از انجام این کار برمی گردند. البته در هرشخصی با دیگری نتیجه متفاوت می باشد.
  • زوجین در ادامه به دلیل ضخامت و بازسازی و قدرت دیواره واژن، متوجه بهتر شدن کیفیت رابطه جنسی شان می شوند.