آیا پروستات با رابطه جنسی بدتر می شود؟

واکسیناسیون در دوران بارداری
آیا واکسیناسیون در دوران بارداری توصیه می شود؟
۱۳۹۷-۰۷-۱۵
لیزر واژن
آیا مشکلات ادرار را می توان با لیزر درمان کرد؟
۱۳۹۷-۰۷-۲۴
نمایش همه
بدتر شدن رابطه جنسی با پروستات

بدتر شدن رابطه جنسی با پروستات

پروستات چیست؟

ابتدا بهتر است درباره prostate توضیحاتی داد. پروستات تورم و التهاب غده پروستات می باشد، غده ای که دقیق زیر مثانه آقایان قرار گرفته است. غده پروستات مایع منی را تولید می کنند که حمل و نقل اسپرم را نیز انجام می دهد.

اغلب ادرار دردناک را به دنبال دارد. دیگر علائمی که می توان اشاره کرد، درد در کشاله ران، ناحیه لگن و  اندام تناسلی می باشد. گاه علائمی هم شبیه به سرماخوردگی نیز دارد.

معمولا در مردانی دیده می شود که در سنین ۵۰ یا جوان تر هستند. شرایطی که منجر به علائم بسیاری می شود. گاه هم تشخیص داده نمی شود. اگر به خاطر عفونت باکتریایی باشد، با آنتی بیوتیک درمان می شود. بسته به این که به چه علت چنین چیزی رخ داده است، می تواند تدریجی یا ناگهانی رخ دهد. ممکن است حتی سریعا بهبود پیدا کند، یا خود به خود یا با درمان. برخی از انواع prostate می باشند که ماه ها طول می کشد تا درمان شوند(پروستات مزمن).

آیا با وجود چنین عارضه ای، باید از رابطه جنسی پرهیز کرد؟ آیا رابطه جنسی شرایط پروستات را بدتر می کند؟

بدتر شدن رابطه جنسی با پروستات

در صورتی که فرد دچار prostate باشد، ضرورتا نیاز به اجتناب از رابطه جنسی نمی باشد. تنها عفونت یک غده و التهاب آن می باشد. به طور معمول رابطه جنسی پروستات را بدتر نمی کند. گرچه برخی مردانی که چنین مشکلی دارند، در طی ارگاسم یا بعد از آن تجربه درد دارند.

 

پروستات اغلب بخاطر عفونت باکتریایی به وجود می آید، اما معمولا به خاطر عفونت هایی که در طی رابطه جنسی منتقل می شوند، نمی باشد. در موارد نادری دیده شده که چنین عارضه ای به خاطر عفونت های منتقله جنسی به وجود آمده است. در صورتی که پزشک تشخیص علائم از بیماری های جنسی داد، بهتر است هردو طرف رابطه جنسی را قطع کنند، مثل زخم های روی آلت تناسلی، یا ترشحات غیر طبیعی از آلت تناسلی.

برخی از علائم prostate عواقب جدی به دنبال دارند، البته در صورتی که درمان نشوند. فرد در صورت داشتن درد لگن، ادرار دردناک یا خست، یا انزال دردناک باید حتما نزد پزشک مراجعه کند.

تماس با ما
آدرس مطب