افزایش میل جنسی زوجین با لیزر
درمان زگیل تناسلی با لیزر
۱۳۹۶-۱۱-۲۴

کوچک کردن لابیا یا لابیاپلاستی با لیزر

تحت عمل جراحی زیبایی و پلاستیک قرار گرفتن یکی از شخصی ترین و خصوصی ترین تصمیماتی است که یک خانم می تواند بگیرد. با وجود جراحی های بسیاری انجام می شود تا یکسری زندگی بهتر و باکیفیت تری داشته باشند، هنوز هم برخی سعی می کنند این جراحی را به صورت خصوصی انجام دهند.

زنانی که از شکل و ظاهر لابیای خود راضی نیستند، احساس می کنند که هیچ کسی نیست که بتوانند چنین مشکلی را با آن ها به صورت خصوصی و شخصی مطرح کنند. همچنین این تفکرات از بدنشان را نیز مخفی نگه می دارند، حتی زمانی که در اتاق خوابشان می باشند و یا زمان هایی که فعالیت های مختلف فیزیکی انجام می دهند مثل سوارکاری یا دوچرخه سواری.
هنوز هم کوچک کردن لابیا، که با عنوان لابیاپلاستی شناخته شده است، یک پروسه روتین می باشد. صدها خانم هستند که روزانه چنین جراحی را انجام می دهند و نتیجه بسیار شگفت انگیزی هم می گیرند. این جراحی روی لبیای بزرگ انجام می شود. به خانم هایی که لبهای واژن شان نامتقارن شده است و فکر چاره هستند،باید گفت که دیر نشده و هر موقع می توان برای جراحی آن اقدام کرد.

مزایای کوچک کردن لابیا :

لابیای بزرگ روی اعتماد به نفس یک خانم تاثیر می گذارد و باعث می شود فعالیت های فیزیکی برایشان سخت تر و ناراحت کننده تر یا حتی دردناک تر شود. با کوچک کردن لابیا، این ناراحتی و حساسیت کمتر می شود، اما کاملا از بین نمی رود. زنانی که از رابطه جنسی به دلیل این عارضه دوری می کردند، با این جراحی هم عدم رضایتشان برطرف می شود و هم می توانند بسیاری از مشکلات احتمالی در فعالیت های فیزیکی از جمله رابطه جنسی و ادرار کردن را برطرف کنند.

درباره جراحی کوچک کردن لابیا چه می دانید؟

کوچک کردن لابیا با لیزر

این جراحی معمولا سرپایی می باشد و با بی حسی موضعی صورت می گیرد. یا لابیا کوچک می شود یا یک شکاف مثلثی شکل کوچک برداشته می شود. سپس از کناره ها بخیه می خورد. بخیه های قابل جذبی می باشند که خود جذب پوست شده و نیازی به کشیدن آن ها نیست.

کوچک کردن لابیا با لیزر چطور انجام می شود؟

لیزر CO2 برای کوچک کردن لبیا استفاده می شود، که دارای مزایایی مثل کاهش تورم، کبودی و درد می شود. همچنین ریکاوری بیمار را سرعت می بخشد. به دلیل اینکه لیزر در حین برش با عروق خونی کاری ندارد، مقدار خونریزی خیلی کم و طبیعی است. به خاطر همین درد و تورم و نیز کبودی به پایین تر حد ممکن می رسد. لابیاپلاستی با لیزر معمولا به صورت بی حسی موضعی و سرپایی انجام می شود. کلیتوریس و مجاری ادراری هم درگیر نیستند. بقیه پروسه جراحی همانطور که در روش سنتی انجام می شد، صورت می گیرد؛ فقط با این تفاوت که در این روش از لیزر استفاده می شود.

خطرات و عوارض :

همه جراحی ها دارای عوارضی همچوت التهاب و عفونت می باشند. این موارد با تجربه پزشک قابل کنترل می باشد. به همین دلیل برای قبل از عمل و بعد از آن دستورالعمل هایی از طرف پزشک مربوطه اعلام می شود که بهتر است با انجام آن ها روند بهبودی را سرعت بخشید.

طول مدت ریکاوری بعد از جراحی چقدر می باشد؟

بعد از جراحی تقریبا تا دو روز کامل درد کوچکی خواهد بود، اما هم تورم و هم درد در طی هفته اول از بین می روند. با کمپرس یخ می توان به کاهش تورم و کبودی حاصل از جراحی کمک کرد. همچنین در هفته اول نباید فعالیت زیادی کرد. از جمله بین ۶ تا ۸ هفته باید از رابطه جنسی دوری کرد. بدن تا یک ماه نیاز به ترمیم و بازیابی و بهبودی خود دارد.